Vorige week kon je al het eerste deel lezen over onze kampeervakantie. Deze tweede week was totaal anders dan die eerste vakantieweek. Hierdoor leek het achteraf alsof we veel langer zijn weg geweest. Dus het is best een goed idee om twee verschillende streken aan te doen. Alleen zou ik dan wel als eerste een week in een tent verblijven en daarna een week in de luxe mobile home. In de blog die ik ooit schreef bij de aanmelding als Vacansoleil blogger deed ik uitgebreid verslag over mijn frustratie over het toiletbezoek. Dit herhaalde zich dus ook op Irisparc camping Le Grand Dague.

le-grand-dague-klein

Camping deux

Maandagochtend vertrokken we uit Argeles en rond vier uur reden we Le Grand Dague op. Deze camping staat op een hoger gelegen gedeelte met veel bomen. Een prachtige omgeving! Onderweg kwamen we al de kenmerkende rotswanden en kleine pittoreske dorpjes tegen die kenmerkend zijn voor de Périgord. In de titel noemde ik al het al; sterren.  Voordat we gingen slapen lagen we vaak lang naar de ongelooflijk heldere hemel te staren. We hebben veel vallende sterren gezien. Prachtig!
sterren-klein

Onze tent was heel fijn. Grote koelkast met vriesvak, echte bedden en genoeg ruimte. En alles van theelepeltjes tot dessertschaaltjes. Het was prima! Stromend water, dat miste we even in het begin. Maar dat hoort bij het kamperen en na een dag was ik er al aan gewend.  Waar ik echter niet zo aan kan wennen, dat is waarschijnlijk voorspelbaar: een WC. Ik ga niet in details treden, maar normaal ben ik heel regelmatig en die week…. Nou ja, laat ik het op twee keer houden. Dat zegt genoeg ;-).

Ook op deze camping hadden we het geluk er samen te staan met een bevriend gezin. We wisten niet dat we er beiden naar toe zouden gaan, maar enkele weken ervoor kwamen we erachter dat we op dezelfde dag aan zouden komen op dezelfde camping. Wederom een vriendinnetje voor Sterre! Gelukkig is Sophie net zo’n waterrat, dus het prachtige zwembad hebben ze eer aan gedaan.  Daarna zaten ze samen met grote broer Bas elke avond te genieten bij de show van het animatie team. Dan worden ze toch wel groot!

zwembad

Zwembad

De eerste dag lag ik om 18u met al het kroost (van 11, 9, 8 en 3) in het zwembad en gingen de andere volwassenen boodschappen doen. Het zwembad is geweldig hier. Van dat zachte rubberen spul waardoor het ideaal voor kleintjes is. Er zijn maar liefst 5 verschillende baden, 3 glijbanen, een piratenschip en een wildwaterbaan. laat ik zeggen dat de kinderen in een walhalla waren. Enige nadeel hier waren de ligbedden… Op de laatste dag ben ik ook een handdoek terrorist geweest, want om 10 uur ben ik met een arm vol handdoeken wat bedjes gaan bedekken. Vreselijk, maar helaas wel nodig als we ligbedden wilden.

sarlat

kanooen-klein

Uitjes

Deze omgeving is waanzinnig mooi en je kan er heel veel doen. Grotten, leuke riviertjes, mooie dorpjes en stadjes, kanoën en nog veel meer. Op de foto’s zie je ons kano-avontuur, het prachtige plaatsje Saint-Léon-sur-Vézère, een bezoekje aan Sarlat en een kiezelstrandje aan de Dordogne waar ik als kind altijd kwam.

sarlat

dordogne

In de blog voor Vacansoleil ga ik uitbreider in op onze avonturen en uitjes. Dit was voor de Mama Company het laatste deel van de campingstories. Hoop dat jullie het leuk vonden om met ons mee te kijken!

x Jess

Reacties via Facebook

comments

Mama van dochters Sterre (8) en Cleo (3), partner van Joram, Rainbows&Coffee, fotograaf, grafisch vormgever en eindredacteur van de Mama Company. Heeft ook een lichte koffie verslaving.